علت کار نکردن دوربین مداربسته دید در شب چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
علت کار نکردن دوربین مداربسته دید در شب چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 19 فروردين 1403
بازدید : 8
نویسنده : user

دلایل زیادی می‌تواند منجر به کارنکردن دوربین‌های مداربسته دید در شب شود، حتی در میان تمامی آن‌ها دلایلی وجود دارند که به‌صورت سهوی به‌وجود آمده‌اند و برطرف کردن آن‌ها بسیار ساده است. در ادامه به تفصیل این دلایل را شرح می‌دهیم.

کمبود نور محیط

در برخی مواقع محیط مورد نظر شما کاملا تاریک است و در چنین حالتی دوربین‌های دید در شب محدوده دید پایینی خواهند داشت و امکان از دست دادن بسیاری از سوژه‌ها وجود دارد.

دوربین‌های دید در شب از قابلیت تصویربرداری در محیط‌های تاریک هم برخوردار هستند؛ اما زمانی که محیط عاری از هرگونه نوری باشد، نمی‌توان انتظار داشت این دوربین‌ها تصاویری با کیفیت بالا ثبت کنند. این مسئله را می‌توان علت کار نکردن دوربین مداربسته دید در شب یا افت عملکرد آن دانست.

عدم استفاده از مادون قرمز خارجی

در بسیاری از مواقع نمی‌توانید در محیط یک منبع نور اضافه نصب کنید؛ اما نصب یک مادون قرمز خارجی می‌تواند تا حد زیادی به بهبود عملکرد دوربین مداربسته دید در شب منجر شود.

نصب دوربین مقابل نور شدید

یکی از اشتباهاتی که هنگام نصب دوربین‌های مداربسته رخ می‌دهد و از علل کار نکردن دوربین مداربسته دید در شب به‌شمار می‌رود، نصب دوربین مقابل نور شدید است. متاسفانه بسیاری از کاربران هنگام نصب دوربین تغییر نور شب و روز را در نظر نمی‌گیرند؛ از همین‌رو دوربین‌ها را در جای درستی قرار نمی‌دهند.

منبع نور شدید در روز و شب می‌تواند کیفیت تصاویر ضبط شده را تا حد قابل توجهی کاهش داده و در عملکرد دوربین اختلال ایجاد کند؛ از همین‌رو بهتر است که دوربین‌های مداربسته را در مجاورت منابع نور قوی قرار ندهید تا لنز دوربین خوبی داشته باشد.

وجود اختلال در عملکرد فیلتر نور مادون قرمز 

فیلتر نور مادون قرمز موجود در دوربین‌های مدار بسته از رسیدن نور مادون قرمز به لنز دوربین جلوگیری می‌کنند؛ اگر این فیلتر عملکرد درستی نداشته باشد، در کارکرد دوربین هم اختلال وارد می‌شود. در واقع می‌توان گفت برخی اوقات علت کار نکردن دوربین مداربسته دید در شب، عملکرد نادرست فیلتر نور مادون قرمز است.

دوربین‌های دید در شب هایک ویژن که توسط موج گستران رادیس ارائه می‌شوند، دارای تنظیمات متنوعی برای بهبود کیفیت تصویر در شرایط کم نور هستند. این تنظیمات شامل حالت‌های خودکار، رنگی، و سیاه و سفید (B/W) برای دید در شب می‌باشند.

همچنین، امکان تنظیم نوردهی LED مادون قرمز (IR) و استفاده از تکنولوژی Smart IR برای تنظیم میزان نوردهی بر اساس نور محیط فراهم است. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید و تنظیمات دوربین‌های هایک ویژن، می‌توانید به وب‌سایت موج گستران رادیس مراجعه کنید.

 

09353090367 

021–87700887

 

https://radis-co.com/night-vision-cctv-issue/

 

 

 




:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته , cctv ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: